GDPR-DISCLAIMERGDPR-READMORE
GENERAL-REJECT

Filming hos DFDS

Vi samarbeider gjerne med nyhetsbyråer, tv-produksjonsselskaper og studenter for å tilrettelegge for filmopptak på ruten mellom Oslo og København, og våre andre passasjer- og fergeruter.

Vi krever ingen avgift for nyhets- eller dokumentarfilmer når historien handler om fergeindustrien eller våre tjenester, forutsatt at produksjonsteamet er på færre enn fem personer. Andre filmproduksjoner, herunder kommersiell produksjon, filmer til utdanningsformål og studentfilmer, vil ilegges en eller flere avgifter.

Vi tillater ikke filming om bord på våre skip til følgende:

• Firmaproduksjoner eller reklame
  • Filmer til veldedighet (med mindre det er til støtte for nasjonale veldedighetsorganisasjoner for sjøfart, eller regionale veldedighetsorganisasjoner i områdene hvor vi opererer)
  • Av sikkerhetsmessige årsaker, er det ikke tillatt å intervjue eller filme våre kapteiner på broen på skipet under overfarten

Ved forespørsel om filming på ruten mellom Oslo og København, vennligst fyll ut og send inn et søknadsskjema til til pr.norway@dfds.com minst seks uker før din ønskede reisedato.

Om våre tjenester

DFDS' to skip, Pearl Seaways og Crown Seaways, trafikkerer strekningen mellom Oslo og København med opptil 7 avganger i uken fra hver av hovedstedene. Seilingen tar ca. 17 timer og skipene seiler ut kl. 16.30, med ankomst kl. 09.45 neste formiddag.

DFDS tilbyr både MiniCruise - seilinger tur/retur med samme skip og med ca. 7 timer i land i København, énveisreiser samt tur/retur-reiser både med og uten kjøretøy.

Avgifter

Det vil pålegges en avgift for kommersielle filmopptak om bord på våre skip. Samtidig vil vi forsøke å imøtekomme at det filmes nyheter og aktuelle saker der det er mulig, dog forbeholder vi oss retten til å pålegge en avgift for dette.

Blant hensynene som må tas før tillatelse blir innvilget, er innvirkningen filmingen har på våre operative team og gjester om bord.

Informasjonen på denne siden fungerer kun som retningslinjer, og forespørsler om filmopptak vil bli vurdert individuelt i henhold til tillatelse og eventuelle avgifter.

Avgiftene som fastsettes i forbindelse med filmopptakene gjør det mulig for oss å tilby at en dedikert ansatt av PR-teamet følger med og assisterer i tilretteleggingen av filmingen.

Oslo - København En dag Ekstra dager
Nyheter/dokumentarer/partnerorganisasjon med tilbudt merkevarebygging 0 3950,- per ekstra dag
Nyheter/dokumentarer/ TV-drama/partnerorganisasjon/veldedighet/kortfilm uten tilbudt merkevarebygging 11.850,- 7900,- per ekstra dag
Spillefilmer 24.700,- 9870,- per ekstra dag

Filming på havnene

En eventuell filming på havnene må godkjennes av den aktuelle havnemyndigheten og en eventuell filming vil da falle under den enkelte havns sikkerhetsinstruksjon. Alle havner krever minst fem virkedagers varsel for å behandle forespørselen om filmopptak.

Offentlig ansvarsforsikring

Du må ha en offentlig ansvarsforsikring for all filming som foretas. Dersom du er student, må du eventuelt dekkes under universitetet eller høyskolens forsikring.

Leie av skip

Det er ikke mulig å leie våre skip med det formål å filme om bord over en kortere eller lengre periode. Skipene er i daglig drift for å betjene våre gjester og kunder.

Vi er "Verdens ledende fergeoperatør 2019"!

Det er alltid fantastisk å bli anerkjent for sitt harde arbeide, og vi er derfor meget beæret over å ha mottatt enda en pris. Vi er nemlig igjen blitt kåret til Verdens Ledende Fergeoperatør under årets "World Travel Awards".

Nå har vi vunnet denne gjeve prisen fra 2011 – 2019, altså hele 9 år på rad. I tillegg har vi vunnet tittelen "Europas Ledende Fergeoperatør" de siste 8 årene.